Η αφαίρεση μιας ημέρας σημαίνει ότι μια οικογένεια θα ξοδεύει άμεσα ή έμμεσα 20% λιγότερο σε διάφορα έξοδα, όπως η μεταφορά από και προς το σχολείο, η διατροφή των παιδιών κ.α. Αν και οι σχετικές εκθέσεις έχουν διαπιστώσει ότι η τελική πραγματική εξοικονόμηση είναι κάπως ασήμαντη, και φτάνει μόλις το 0,4-2,5% το χρόνο.
Αλλά δεν είναι όλα τα οφέλη από μια τέτοια αλλαγή αναγκαστικά οικονομικά. Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Education, Finance and Policy έδειξε κάτι μοναδικό:
Σε σχολεία του Κολοράντο των ΗΠΑ όπου εφαρμόστηκε πιλοτικά η σχολική εβδομάδα 4 ημερών με την κάθε ημέρα να είναι μεγαλύτερη σε διάρκεια ώστε να αναπληρώνονται οι ώρες της “χαμένης” 5ης ημέρας, οι μαθητές παρουσίασαν καλύτερες βαθμολογίες στα μαθηματικά, ειδικά στην πέμπτη δημοτικού.
Στην αρχή, υπήρξε ανησυχία ότι η μεγαλύτερη σε διάρκεια σχολική ημέρα θα είναι επιζήμια για τους νεότερους μαθητές, οι οποίοι τείνουν να έχουν μικρότερη ικανότητα και διάρκεια στην προσοχή τους στο μάθημα. Μια δεύτερη ανησυχία ήταν επίσης ότι τα παιδιά θα προσαρμοζόντουσαν πάλι σε ρυθμούς σχολείου πιο δύσκολα μετά από ένα τριήμερο Σαββατοκύριακο και θα ξεχνούν ευκολότερα τα όσα έμαθαν την προηγούμενη εβδομάδα. Αλλά όλες αυτές οι ανησυχίες διαψεύστηκαν και η εβδομάδα τεσσάρων ημερών με κάποιο τρόπο κατάφερε να ανατρέψει αυτές τις σκέψεις.
Αν βρήκατε ενδιαφέρων αυτό που είδατε, τότε κοινοποιήστε το και σε φίλους, μπορεί και σε αυτούς να είναι χρήσιμο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου