Οι διαφορές μεταξύ των δύο αλυσίδων πολλές, από την φιλοσοφία μέχρι τον κόκκο του καφέ αλλά και δύο σημαντικές ομοιότητες: και οι δύο ξεκίνησαν την δραστηριοποίηση τους εκτός Αττικής και επιχειρούν να ἁνοίξουν» τα φτερά τους σε νέες - εκτός των ελληνικών συνόρων αγορές.
Ποια είναι η εικόνα όμως των δύο αλυσίδων που εν μέσω κρίσης αναπτύσσονται με ταχύτατο ρυθμό;
Σήμερα ο αριθμός των καταστημάτων Mikel ανέρχεται στα 99 ενώ για τα Coffee Ιsland στα 197. Η μεν πρώτη αλυσίδα ξεκίνησε την δραστηριοποίηση της από την Λάρισα από τον επιχειρηματία Λευτέρης Κυριακάκη και η δεύτερη από την Πάτρα από τον επιχειρηματία Βαγγέλη Λιόλιο. H δημιουργία των Coffee Island ξεκίνησε το 1999 από την Πάτρα όπου δημιουργήθηκε ένα καφεκοπτείο με ύφος αμιγώς παραδοσιακό, το οποίο όμως ταυτόχρονα έδωσε την ευκαιρία στους λάτρεις του καφέ να απολαύσουν μία μεγάλη ποικιλία από νέα χαρμάνια, και πλήθος χρηστικών αντικειμένων για την παρασκευή ενός γευστικού καφέ. Με τις μοντέρνες νότες που η πρωτότυπη εκείνη ιδέα προσέδωσε στο παραδοσιακό καφεκοπτείο κέρδισε το αγοραστικό κοινό.
Συνέχεια της επιτυχίας αυτής ήταν το άνοιγμα και άλλων καφεκοπτείων Coffee Island. Το 2006, με ένα ήδη δυνατό δίκτυο καταστημάτων Franchise στην Ελλάδα, η εταιρεία αποφασίζει να ιδρύσει τη δική της μονάδα παραγωγής για τη μεταποίηση του καφέ, επενδύοντας σε εξοπλισμό και τεχνογνωσία κυρίως από την Ιταλία. Το 2009 η εταιρεία ξεκινάει να δραστηριοποιείται στο εξωτερικό με το πρώτο κατάστημα Coffee Island στη Λευκωσία και καταφέρνει μέσα σε τρία χρόνια να δημιουργήσει ένα δυνατό δίκτυο καταστημάτων στην Κύπρο, το οποίο συνεχώς αναπτύσσεται αριθμώντας σήμερα 27 καταστήματα.
Από την άλλη ο Λευτέρης Κυριακάκης ξεκίνησε την επαγγελματική του ενασχόληση με τον καφέ το 1996 ως υπάλληλος καφετέριας στη Λάρισα. Είναι γιος δωδεκαμελούς οικογένειας, με άλλα εννιά αδέλφια. Στα χρόνια που ακολούθησαν έκανε κάποια επιχειρηματικά βήματα πάντα με την σκέψη να δημιουργήσει κάποτε μια δική του αλυσίδα καφέ. Με εφόδιο την εμπειρία του, στα 29 του άνοιξε το πρώτο MIKEL στη Λάρισα. Η ανταπόκριση και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών τον ώθησαν να επεκτείνει σταδιακά το εγχείρημά του και σε άλλες πόλεις, με δεύτερο σταθμό το Βόλο. Η επιλογή του δικαιώθηκε.
Η ραγδαία ανάπυξη των δύο αλυσίδων έγινε τα τελευταία χρόνια μέσω francise δίνουν δηλαδή την δυνατότητα να ανοίξει κάποιος ένα κατάστημα με το brand τους, παρέχοντας συνεχή υποστήριξη, μέσω προωθητικών ενεργειών και συνεχή εφοδιασμό με τα προϊόντα της εταιρίας.
Η επένδυση για ένα Mikel σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία κυμαίνεται από 160,000 Ευρώ για μικρό κατάστημα, 250,000 με 280,000 Ευρώ για ένα μεσαίο και 350,000 Ευρώ για ένα μεγάλο. Τα Entry Fees που απαιτούνται είναι της τάξης των 50,000 Ευρώ. Τα royalties αφορούν στο 5 % του κύκλου εργασιών και τα marketing fees στο 2%.
Το Coffee Island προϋποθέτουν κατάστημα άνω των 30 τ.μ. και η αρχική επένδυση αφορά σε 14.000 Ευρώ για τη διαμόρφωση του χώρου, 18.000 Ευρώ για τον εξοπλισμό και 8.000 Ευρώ για το αρχικό εμπόρευμα. Τα Entry Fees είναι 15.000 Ευρώ, ενώ royalties και marketing fees δεν υπάρχουν.
Ο καφές.... που κρατούν επτασφράγιστο μυστικό
Τόσο για τα Coffee Island όσο και για τα Μikel η φιλοσοφία τους συνοψίζεται στο εξής "ο καφές είναι τέχνη". Για την μέν πρώτη αλυσίδα η διαδικασία του καφέ ξεκινά από την αξιολόγηση των ωμών κόκκων και την επιλογή της σωστής ποικιλίας, διαθέτοντας ιδιόκτητες παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Πάτρα και φτάνει στο σωστό καβούρδισμα, με τον φρεσκο-καβουρδισμένο απόλυτα φρέσκο καθημερινό καφέ στα καταστήματα, και συνεχίζει με την τέχνη της παρασκευής και την άριστη εξυπηρέτηση. Από την άλλη πλευρά ο καφές στα Mikel είναι ένας μύθος. Με την illy να προμηθεύει τα καταστήματα της αλυσίδας, με ειδικό για αυτά χαρμάνι -τουλάχιστον όπως έχει διαρρεύσει στην αγορά - ενώ η διαδικασία παρασκευής του κρατείται ως επτασφράγιστο μυστικό.
Μάλιστα πρόσφατα δημιουρ΄γηθηκε "σάλος" στην αγορά όταν μαθεύθτηκε ότι η αλυσίδα βάζει τους εργαζόμενους να υπογράφουν συμβόλαιο (με ποινική ρήτρα) προκειμένου να μην αποκαλύψουν το μυστικό του καφέ. Τα Μikel πάντως έγιναν γνωστά από το αφρόγαλα (Mikello) που χρησιμοποιούν στον καφέ τους, το οποίο διαθέτει γλυκιά γεύση, που σύντομα έγινε μόδα και υιοθετήθηκε από πολλά καφέ.
Ποια είναι η εικόνα όμως των δύο αλυσίδων που εν μέσω κρίσης αναπτύσσονται με ταχύτατο ρυθμό;
Σήμερα ο αριθμός των καταστημάτων Mikel ανέρχεται στα 99 ενώ για τα Coffee Ιsland στα 197. Η μεν πρώτη αλυσίδα ξεκίνησε την δραστηριοποίηση της από την Λάρισα από τον επιχειρηματία Λευτέρης Κυριακάκη και η δεύτερη από την Πάτρα από τον επιχειρηματία Βαγγέλη Λιόλιο. H δημιουργία των Coffee Island ξεκίνησε το 1999 από την Πάτρα όπου δημιουργήθηκε ένα καφεκοπτείο με ύφος αμιγώς παραδοσιακό, το οποίο όμως ταυτόχρονα έδωσε την ευκαιρία στους λάτρεις του καφέ να απολαύσουν μία μεγάλη ποικιλία από νέα χαρμάνια, και πλήθος χρηστικών αντικειμένων για την παρασκευή ενός γευστικού καφέ. Με τις μοντέρνες νότες που η πρωτότυπη εκείνη ιδέα προσέδωσε στο παραδοσιακό καφεκοπτείο κέρδισε το αγοραστικό κοινό.
Συνέχεια της επιτυχίας αυτής ήταν το άνοιγμα και άλλων καφεκοπτείων Coffee Island. Το 2006, με ένα ήδη δυνατό δίκτυο καταστημάτων Franchise στην Ελλάδα, η εταιρεία αποφασίζει να ιδρύσει τη δική της μονάδα παραγωγής για τη μεταποίηση του καφέ, επενδύοντας σε εξοπλισμό και τεχνογνωσία κυρίως από την Ιταλία. Το 2009 η εταιρεία ξεκινάει να δραστηριοποιείται στο εξωτερικό με το πρώτο κατάστημα Coffee Island στη Λευκωσία και καταφέρνει μέσα σε τρία χρόνια να δημιουργήσει ένα δυνατό δίκτυο καταστημάτων στην Κύπρο, το οποίο συνεχώς αναπτύσσεται αριθμώντας σήμερα 27 καταστήματα.
Από την άλλη ο Λευτέρης Κυριακάκης ξεκίνησε την επαγγελματική του ενασχόληση με τον καφέ το 1996 ως υπάλληλος καφετέριας στη Λάρισα. Είναι γιος δωδεκαμελούς οικογένειας, με άλλα εννιά αδέλφια. Στα χρόνια που ακολούθησαν έκανε κάποια επιχειρηματικά βήματα πάντα με την σκέψη να δημιουργήσει κάποτε μια δική του αλυσίδα καφέ. Με εφόδιο την εμπειρία του, στα 29 του άνοιξε το πρώτο MIKEL στη Λάρισα. Η ανταπόκριση και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών τον ώθησαν να επεκτείνει σταδιακά το εγχείρημά του και σε άλλες πόλεις, με δεύτερο σταθμό το Βόλο. Η επιλογή του δικαιώθηκε.
Η ραγδαία ανάπυξη των δύο αλυσίδων έγινε τα τελευταία χρόνια μέσω francise δίνουν δηλαδή την δυνατότητα να ανοίξει κάποιος ένα κατάστημα με το brand τους, παρέχοντας συνεχή υποστήριξη, μέσω προωθητικών ενεργειών και συνεχή εφοδιασμό με τα προϊόντα της εταιρίας.
Η επένδυση για ένα Mikel σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία κυμαίνεται από 160,000 Ευρώ για μικρό κατάστημα, 250,000 με 280,000 Ευρώ για ένα μεσαίο και 350,000 Ευρώ για ένα μεγάλο. Τα Entry Fees που απαιτούνται είναι της τάξης των 50,000 Ευρώ. Τα royalties αφορούν στο 5 % του κύκλου εργασιών και τα marketing fees στο 2%.
Το Coffee Island προϋποθέτουν κατάστημα άνω των 30 τ.μ. και η αρχική επένδυση αφορά σε 14.000 Ευρώ για τη διαμόρφωση του χώρου, 18.000 Ευρώ για τον εξοπλισμό και 8.000 Ευρώ για το αρχικό εμπόρευμα. Τα Entry Fees είναι 15.000 Ευρώ, ενώ royalties και marketing fees δεν υπάρχουν.
Ο καφές.... που κρατούν επτασφράγιστο μυστικό
Τόσο για τα Coffee Island όσο και για τα Μikel η φιλοσοφία τους συνοψίζεται στο εξής "ο καφές είναι τέχνη". Για την μέν πρώτη αλυσίδα η διαδικασία του καφέ ξεκινά από την αξιολόγηση των ωμών κόκκων και την επιλογή της σωστής ποικιλίας, διαθέτοντας ιδιόκτητες παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Πάτρα και φτάνει στο σωστό καβούρδισμα, με τον φρεσκο-καβουρδισμένο απόλυτα φρέσκο καθημερινό καφέ στα καταστήματα, και συνεχίζει με την τέχνη της παρασκευής και την άριστη εξυπηρέτηση. Από την άλλη πλευρά ο καφές στα Mikel είναι ένας μύθος. Με την illy να προμηθεύει τα καταστήματα της αλυσίδας, με ειδικό για αυτά χαρμάνι -τουλάχιστον όπως έχει διαρρεύσει στην αγορά - ενώ η διαδικασία παρασκευής του κρατείται ως επτασφράγιστο μυστικό.
Μάλιστα πρόσφατα δημιουρ΄γηθηκε "σάλος" στην αγορά όταν μαθεύθτηκε ότι η αλυσίδα βάζει τους εργαζόμενους να υπογράφουν συμβόλαιο (με ποινική ρήτρα) προκειμένου να μην αποκαλύψουν το μυστικό του καφέ. Τα Μikel πάντως έγιναν γνωστά από το αφρόγαλα (Mikello) που χρησιμοποιούν στον καφέ τους, το οποίο διαθέτει γλυκιά γεύση, που σύντομα έγινε μόδα και υιοθετήθηκε από πολλά καφέ.
http://www.stroumfaki.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου